Gökboet

Tänk om.

onsdag, juli 12, 2006

hobbybobbylobbysnobbydobby.

long time no see.
fått vissa klagomål på att det var längesen sist. finns säkert tysen anledningar till tystnaden, men de får ni inte veta i detta läget.

hobby. det är vad jag har funderat på i det sista. "skaffa en hobby" kastade man ju till varann lite nu o då när nån var sådär överengagerad i kreti o pletis förhavanden eller om samma nån bara behövde snäsas av o tystas ner.
faktum är att det är så. jag behöver en hobby. stort erkännande till den som kommer på vad min hobby är. vad jag skulle må bra av att pilla lite med i tid och otid. det kan man med rätta tycka att jag borde kunna svara på själv, men det kan jag faktiskt inte. jag har faktiskt aldrig haft nån direkt hobby. snabba böjelser åt att ha sveriges största samling Kitty-böcker eller föda upp grodyngel i en spann i sanna-jennys o vivecas lekstuga har väl funnits, men de kan väl knappast kallas hobbies. o för det senare hade jag inte ens direkt talang. de levde aldrig särdeles länge.

tog upp detta dilemma med min fotograferande, cykelmekande och gitarrspelande brandman som tycks flöda över av hobbies, talang och specialintressen. min största rädsla är nog denna: tänk om det inte finns nåt. nån hobby som passar mig. nån talang som väntar på att hittas o odlas. brr...
hans idé skrämde mig också lite.
förr skrev jag dikter. inget viktigt eller livsförändrande, men jag skrev om dumma pojkar, snälla pojkar, obefintliga pojkar, enerverande pojkar...lite av varje alltså. tänk om jag skulle ta upp det. skriva o skriva o sätta ihop en bok eller nåt. bara för mig själv, men ändå.
måste nog fundera vidare på det.

alla med andra ideer är välkomna att höra av er.

annars är det nu tyst i huset på oredsväg 1 i stoby. irmas joller har tystnat för kvällen, canticums konsert spelar inte längre från dales dator och ingen vattenspridare trummar på fönsterrutan så kvällsfriden har lagt sig.
de senaste tankarna om min magstatus kommer i en senare epistel, just nu är jag för irriterad för att släppa ifrån mig några uttalanden.

kärlek från gästrummet/lis

5 Comments:

  • At 12/7/06 23:25, Anonymous Anonym said…

    Lite lustigt att jag till och med träffar din brorsa två dagar i rad.Men det här är ännu lustigare:
    En dag när jag just skulle gå hem från expeditionen så tänkte jag på Gustav Kronstål. Tänk vad skoj det vore att träffa honom tänkte jag.
    Rätt var det är så står han framför mig. Jag blev så rädd att jag hoppade högt. helt sjukt faktiskt. well well.
    Kom förbi nån dag, jag är oftast där tis-tors.

     
  • At 20/7/06 23:52, Blogger Sajmon said…

    Jag tycker vi två ska ge ut nåt tillsammans. Typ "Lisa och Simons samlade verk". 3 sidor ungefär. Vad säger du?

     
  • At 21/7/06 17:51, Anonymous Anonym said…

    såg d du skrev om hobbies å kom å tänka på vad en ung man vid namn kristoffer lignell kom på: folk nuförtiden har inga hobbies, de dog ut nån gång på 80 talet. nu har man intressen..D e verkligen sant.
    -Va gör du på fritiden? - Ä , ja gillar å fiska å spela shack. Om man skulle fråga en yngling i min ålder om dom hade nån hobby så skulle dom nog småle lite.. prova.

    ja har haft en del hobbies, fast nog hade kallat dom fritidssysselsättningar. När ja va mindre körde jag mycket radiostyrd bil å även andra radiostyrda grejer. d va kul, men dyrt. bilarna va roligast, varje onsdag åkte jag,min kompis å hans pappa till en gymnastiksal å raceade med andra bilgalningar. D roliga va att medelåldern nog låg nånstans kring 30. Med flera hyperseriösa gubbar med kepsar å T-shirtar från företag som gjorde bilarna. ja kommer ihåg att pulsen steg rejält när man låg precis framför någon som ville köra om men man själv försökte täppa till. sen när ja blev äldre blev d lite töntigt..

     
  • At 25/7/06 16:53, Blogger lisa said…

    david beckham...haha.
    det låter som du saknar den där rallytiden, du är inte töntig om du återupptar det...allt är mognare än att spotta körsbärskärnor eller kasta äppelkart på oskyldiga små flickor.

    anywhoo dave, kul att du läser, fortsätt kommentera så jag vet att du lever.

     
  • At 25/7/06 16:54, Blogger lisa said…

    förresten, simon: lätt att vi ska...fast frågan är om jag vågar låta dig läsa mina alster. du känner de flesta i min forntid.

     

Skicka en kommentar

<< Home