Gökboet

Tänk om.

fredag, maj 19, 2006

carola är i alla fall inte psykotisk.

torsdagnatt. nyduschad.
kom på att det inte är nån höjdare att gå och lägga sig med blött hår. ännu en orättvisa här i världen, varför ska det va enbart korthåriga pojkar förunnat att kunna duscha precis innan läggdags. det är ju skönt att gå och lägga sig nyduschad, det vill jag med. ser fram emot ännu en natt på frottehanduk.
suck.

upptäckte ikväll att min förmodade döda blomma i fönstret fått ett nytt blad. det finns alltså liv. förunderligt. det nya bladet är inte alls så dammigt som de andra, det står liksom ut. lite udda. lille-läkaren skulle direkt misstänka en schizotyp personlighetsstörning. det gör inte jag. jag är bara glad att det påvisar liv.
så fort någon är udda så ska vi vårdfolk komma dit och ställa diagnos.
"jaha, du gillar att synas, du är nog sjuk. skulle tippa på histrionisk störning alternativt borderline." kul värld vi skapar. aldrig kunna hylla livet, personligheter eller vitalitet hos folk. vi ska bara ställa diagnos och beordra elbehandling. dela ut cipramil och säga "det blir nog bra, när du vaknar är du "dig själv" igen. vem nu det är.
undrar hur många i eurovisionschlagerfestivalens semifinal som inte har en psykisk diagnos. inte så många skulle jag tro. island har nog ett slag av histrioni och litauen lider uppenbarligen av vanföreställningar. lätt.

själv vill jag bara gå och lägga mig utan behöva ta ångestdämpande eller sömntabletter för att jag är människa i en förvirrad värld. det ska nog gå ganska bra...

...ifall bara håret kunde torka nångång.

gonatt från femtitrean.

2 Comments:

  • At 19/5/06 15:04, Blogger Sajmon said…

    Hårproblem är jobbiga :)

    Säg bara till om det är några problem i den förvirrande världen så har jag nog några grymma lösningar. Men risken finns att dem innefattar onyttigheter och film :P

     
  • At 19/5/06 20:57, Anonymous Anonym said…

    Är det bara sajmon som läser din blogg? Åsså jag då förståss.

    /s (inte ...ajmon)

     

Skicka en kommentar

<< Home