Gökboet

Tänk om.

söndag, maj 21, 2006

objudna gäster är de svåraste att bli av med.

ett starkt intryck från sociologin kommer till mig; "de svåraste relationer att avsluta är de man aldrig haft". sjukt sant.

annars då? jodå. blöt in på bara kroppen, trött in i bara corpus callosum och glad in i bara själen. för jag tror på en själ. jag tror på lycka. sorg. frihet. glädje. frid. och jag tror på kärlek. det är inte, kan inte vara, bara kemiska reaktioner i hjärnan.
jag tror på ett människovärde. jag tror att jag (ja, du med skulle jag tro) är värd något mer än mitt eget egovärde. jag betyder något för någon annan än mig själv. det finns något av värde i att just jag är vid liv just nu. jag är något mer än självbevarelsedrift, flockdjursdrift och jag har kommit till genom något annat än fortplantningsdrift.
att sen inte du tror så kan inte jag påverka genom övertalning.

ikväll har det varit tjejkväll. en middag till brädden fylld av fniss och hemligheter. där trivdes jag! melodifestival med vänner och objudna gäster. varifrån o varför står oss ännu oklart.
kvällen resulterade tyvärr i att sofia inte längre tänker vara svensk medborgare. vi kommer sakna dig och ditt fniss sofia, läkardotter. en man dog i hässleholm idag och hannah tröstade mig ömsint med "det är ju inte säkert att det var din pappa". nej, det är ju inte säkert.

ännu en natt på frotté.
gonatt från femtitre.

3 Comments:

  • At 21/5/06 10:58, Anonymous Anonym said…

    Lisa, lisa, du är allt för söt=) Jag tror jag stannar i Sverige ett litet tag till, men bara för din skull! Kom ihåg det om sverige lämnar en 12:a till, till ett bidrag som detta...då överväger jag att dra mig ur ;).
    Förresten det engelska ord jag borde använt för bidrag är snarare "contestant", vilket jag vaknade med i huvudet i morse. Och läser jag smsen på engelska nu så förstår jag vad jonas menade med att "better improve your english b4 u come to malta.." Men vad begär han efter ett par glas vin och oinbjudna gäster..? Jag är inte mer än människa.
    Stor kram till dig Lisa

     
  • At 23/5/06 00:16, Blogger .gustav said…

    Som vanligt väl skrivit! Kul kul att läsa! Måste bara fråga, vad betyder "corpus callosum"? Jag håller tummarna för hjärtat.

     
  • At 24/5/06 17:33, Blogger lisa said…

    tack Guzz! corpus callosum betyder rakt av "den valkiga kroppen", men brukar också få benämna hjärnbalken, den som förbinder våra hjärnhalvor med varandra. fint va?

     

Skicka en kommentar

<< Home