Gökboet

Tänk om.

måndag, maj 22, 2006

tysta samförstånd.

kanske kan övertalning ändå ändra ditt sätt att tänka? eller vad var det? vad fick dig att gå tillbaka och lämna fem lappar till mig med tankar om vårt samtal? vad fick dig att inte kunna sluta tänka på det. vad fick dig att fascineras av min tro synen på livet som en meningsfull existens? jag har läst dina lappar hundra gånger nu och kan inte se det på nåt annat sätt än det här: det var bönen. jag bad för dig efter vårt samtal. du har funnits i mina böner och andras sen dess och Gud hör bön.
det var lika mycket ett genombrott för mig som för dig. tack för det.

perspektiv förändras. anledningen till att man gör saker har flyttats. saker silas och skalas av o kvar står de saker man aldrig trodde. är det detta som är jag? vår föreläsare idag sa att för att bli en vuxen och socialt fungerande människa behöver man flytta med lagom mycket av hemmet till sitt nya bo för att känna sig hemma, men ändå markera att detta är nåt nytt. hur det hänger ihop med substansberoende vet jag inte, men å andra sidan sa han också att det luktade Luther om socialstyrelsens bestämmelser om sprutbyte för heroinmissbrukare så han har kanske en egen associationsvärld som ingen annan riktigt förstår.

promenad med flickorna ikväll. mirjam ville bara gå en kortis; vi hamnade nästan i Dalby.
provade att laga mat med mjölkfri matlagningsgrädde. konklusion: konstiga färger på mat är inte aptitretande. har annars börjat vänja mig vid havredryck i kaffet och chokladabstinensen är inte att leka med!

jag är så trött. varför kan jag inte bara gå från datorn och lägga mig? är det ett kognitivt eller medicinskt substansberoende?

Gökboet är lugnt ikväll. vi kämpar hårt, men kommer aldrig bli som akuten i kärlek. stackars knytt. det var spännande att äta kvällsmat där och fira en klarad tenta med grape tonic och vitlöksbröd.

natt från rum 53.

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home