Gökboet

Tänk om.

onsdag, augusti 10, 2011

Idag är det onsdag.

Onsdag. Inte torsdag. Detta märkte jag dock inte förrän jag dragit upp Lyddan ur sin skönhetssömn och dragit ner med henne till bvc för läkarundersökning. Det gick faktiskt inte upp för mig förrän syster Lotta tittat vänligt men undrande på mig och kallat in en annan unge på den tiden jag trodde var vår.
Så jag gick hem och lyssnade på Simon & Garfunkel medan jag ammade. Då gick en annan sak upp för mig. De sjunger inte "Kevin holds a place for those who pray". Jag som alltid undrat vem Kevin är och var har har paxat plats åt oss. Tur att min man prästen inte läser min blogg.

foto: Jacob Stille

Såhär söt var Lydia i måndags när ingen hade stört hennes skönhetssömn...ni skulle bara se henne nu...

8 Comments:

  • At 10/8/11 15:41, Blogger ELISE said…

    Sicken söööt en! Gillar även att hon inte har superflickiga kläder på sig.

     
  • At 10/8/11 16:21, Blogger Lisa said…

    Tack! (får man säga tack? det är ju hon som är söt, inte jag. jaja...jag tar mig friheten.)
    Ang kläder: ibland blir jag sugen på att "gulla till henne" med nåt rosa och lila, men faktum är att vi inte har så mycket puttinuttigt, mycket hon hon fått låna av ett kompispar som har två söner eller från mina bröders barn och dessa bröder är inte så förtjusta i just rosa. Vilken tur att hon är söt i allt ;)

     
  • At 10/8/11 16:34, Blogger Lisa said…

    fast alltså...jag gillar hennes kläder! Barn ska ha färg tycker jag. Mycket färg!

     
  • At 10/8/11 16:57, Blogger Kristina said…

    Vilket vackert barn ni har producerat, Lisa! Lydia är för övrigt ett av mina favoritnamn. Vilken dag är hon född? Jag misstänker nämligen att vi delar födelsedag...

     
  • At 10/8/11 17:00, Blogger Kristina said…

    Äh, glöm det där sista. Efter att ha kollat lite i arkivet inser jag att det inte är samma månad ens. :)

     
  • At 10/8/11 17:29, Blogger Maria said…

    sötrumpa. ni bor alldeles för långt borta.

     
  • At 10/8/11 17:29, Blogger Maria said…

    sötrumpa. ni bor alldeles för långt borta.

     
  • At 17/8/11 13:37, Blogger Lisa said…

    Kristina: Tack! Hon är född 16 juni och om jag inte minns fel är du född i maj...kanske 3e? eller 16e?

    Maria: ja. det gör vi!

     

Skicka en kommentar

<< Home