Gökboet

Tänk om.

onsdag, augusti 03, 2011

På onsda'n ska man tvätta, det gör varenda tant.

Skulle boka en tvättid. Alla skruttans svala kläder har blivit offer för hennes bajsmani, kissparad eller kräkhobby. Vissa har också fått fläckar av hennes mammas glass/chokladstunder. Så, jag skulle alltså boka en tvättid.

Gick ner i tvättstugan och stod länge och glodde på almanackan där jag skulle skriva upp vårt namn. Problemet är att jag inte för mitt liv kunde komma på vilken veckodag det var, ännu mindre minnas datumet på denna veckodag.

Gick alltså upp igen och krånglade fram almanackan på denna dator. När jag äntligen fått fram den insåg jag att den inte var till nån hjälp eftersom man bör ha koll på en av de två faktorerna "veckodag" och "datum" för att få reda på den andra. Såg till slut på kallelsen till bvc (som jag vet är idag...tror jag) att det är onsdag och den 3 augusti.

Gick då åter till tvättstugan och såg att dagens eftermiddagspass var ett av två pass på hela månaden som redan var bokat. Suck.

Till råga på allt, det är taget av samma granne som jag haft tiden före de tre senaste tvättpassen (och mer än en gång glömt tiden för så hon fått hänga upp min tvätt). Tillika den enda grannen jag egentligen har pratat med (förutom halvdöva kvinnan ovanför oss, men hon bara log försiktigt när jag pratade och svarade på nåt helt annat så man kan knappt kalla det att vi har pratat).
Vi har uppenbarligen samma tvättcykel jag och vår gulliga granne Carina. Det är inte säkert hon fortsätter vara så gullig om jag inte lär mig klockan bättre..?

Jag inför för husfridens skulle följande motto i vårt hem:

2 Comments:

  • At 5/8/11 15:25, Blogger Maria said…

    Jag har fått en tvättmedelsburk med en kvinna med stora muskler som säger "You can do it!" på. Nu är det mycket roligare att tvätta.

     
  • At 6/8/11 16:01, Blogger Lisa said…

    You can helt enkelt do it nu?
    En sån burk skulle man haft.

     

Skicka en kommentar

<< Home