Gökboet

Tänk om.

tisdag, augusti 02, 2011

Besökskåt.

Så har jag då blivit en av dem.
En som oftare än nyttigt är går in och kollar sin besöksstatistik på blogger och länkar till sin egen blogg på facebook.

En besökskåt bloggare.

Illa. Mycket illa.

Om det vore så att jag hade haft ett budskap med min blogg så hade det väl varit en sak, men det kan man väl inte säga att jag har.
Vad skulle hända om jag slutade då? Kommentarerna skulle väl inte precis bli färre, de är ju redan i princip noll. Ida (tack!) stöttar med en eller annan och jag vet att Fanny läser (det har du ju lovat..) men i övrigt är min läsarskara ytterst anonym. Statistiksiffran skulle gå neråt, men vad gör det? Jag ska ju ändå inte kolla den dagligen och stundligen.

För min egen helgelses skull ska jag då försöka sluta. Dra ner på stalkandet av min egna bloggstatistik och sluta länka hit folk som egentligen inte är så intresserade av Lydias och mina förehavaden dag ut och dag in. Bespara dem.

Ni som är intresserade av sagda ointressanta förehavanden är mer än välkomna att fortsätta läsa och (eller låta bli) att kommentera. RSS är bra har jag hört...

För att markera min egna brist på consistency (idag påverkar Jane Austen mitt ordförråd) så tänker jag länka till detta inlägg
på facebook. En gång addict, alltid addict?

5 Comments:

  • At 2/8/11 16:26, Blogger Rebecca said…

    Jag följer dig via bloglovin´
    Kram från din gamle blåsarvän!

     
  • At 2/8/11 17:00, Anonymous Anonym said…

    Åh ja, din gamla moster vill allt ha litta koll på er med (speciellt nu när ni är sååååååååå lååååååååååååångt borta :( !

    Kram, du vet vilken moster ;) !

     
  • At 2/8/11 19:09, Anonymous Calle said…

    Jag läser också ibland, följer fb-länken... ;)

     
  • At 3/8/11 13:48, Blogger Lisa said…

    Gamla mostrar och blåsare är alltid välkomna till min rosa hörna! Calle kommer dock få svårt att hitta hit utan länkarna, kan du lägga en adress på ditt redan så fulla minne, Calle? Det sägs att hjärnceller dör när man nickar fotbollar och du som varit elitspelare (ungefär) kanske behöver länken?
    ;)

     
  • At 3/8/11 21:04, Blogger ELISE said…

    Även jag följer dig via Bloglovin' :)
    Är ungefär lika besökskåt jag så kommentera gärna på min om du har tråååkigt. Hihi.

     

Skicka en kommentar

<< Home