Gökboet

Tänk om.

fredag, augusti 05, 2011

fin kväll med fina konsekvenser.


Såhär avslappnad kan man se ut när man framför sig har en skål av sånt här:
och av sin man fått såna här:
och har en dotter som sprallar såhär mycket:
och det bästa av allt:
i natt sov tjejen från 21-tiden till 06:03 innan hon vaknade och ville knapra mjölk. Jag blev så paff att jag var tvungen att ringa min mor (väntade dock till 11:48, även om hon säkert satt i köket och åt gröt med pappa vid 06:03) och fråga om detta gick för sig. Hon lugnade mig och antydde möjligheten att fått oss ett A-barn. Detta föranledde min far att ställa sig frågan hur Johannes var som liten, han hade nämligen inget minne av mig som A-barn. Mamma kontrade då med att det är klart han inte mindes hur jag var på nätterna, han sov ju!

4 Comments:

  • At 6/8/11 13:13, Blogger ELISE said…

    Vad innebär ett A-barn? Samma som A-personlighet? Tror inte att jag var ett A-barn (hade kolik och var allmänt gapig) men har definitivt en A-personlighet idag... Hmmm...

     
  • At 6/8/11 15:23, Anonymous Ida said…

    Underbart, grattis! Då får väl jag kontra med att Hugo sovit mellan 22-tiden och 4-5 på morgonen i säkert tre veckor redan! (Tack till den som uppfann mjölkersättning...)

     
  • At 6/8/11 15:39, Blogger Lisa said…

    Elise:A=allmänt fantastisk. Menar du att Lydia kommer göra omvänd utveckling och bli en B-personlighet sen? En vuxen med kolik som är allmänt gapig...? Eller kommer hon bli ännu bättre och gå runt alfabetet till ett enastående Ö-barn?

    Ida: Hugo är Lydias förebild. Han är ju också 2v äldre. Faktum är att hon sovit längre och längre på nätterna i en dryg vecka, men nio timmar är nog rekord...
    Ger du ersättning bara på kvällarna eller kör du helt på det?

     
  • At 7/8/11 11:37, Blogger ELISE said…

    Eller så är Lydia bara tidigt ute med sin A-personlighets-utveckling? :)

     

Skicka en kommentar

<< Home