Gökboet

Tänk om.

torsdag, juli 21, 2011

hur gör man kaffe med en arm?

Min tredje dag som ensam hemmavarande förälder dagtid och nu har hon knäckt koden. Om hon vägrar sova/vara lugn nån annanstans än i min famn så får hon va där. Hela tiden.
Mycket mys blir det. Men mycket annat blir det inte.

Så med en tjej på armen bjuder jag på lite Stoby.
Såhär hade vi det förra veckan:
Lydia visar upp sin faiblesse för grönt och Gunila Axén (ja, hon stavar faktiskt bara med ett L)

och Zorran visar upp sin förvirring över Mattias musiksmak.

Fint va?

4 Comments:

  • At 21/7/11 14:02, Anonymous Ida said…

    Hur gör man ersättning till bebben med en arm, hur går man på toa med en arm, hur äter man med en arm, hur, hur, hur???
    Inne på min fjärde dag utan Johan...

     
  • At 21/7/11 14:10, Blogger Lisa said…

    toagåendet har jag hittills löst genom att lägga henne på skötbordet vilket jag kan n från toastolen...handtvättandet efteråt är knepigare :) och mitt ätande får ofta vänta tills johannes är hemma igen.
    Skönt att veta att det sitter en mamma och en bebis i sthlm som vet hur vi i uddevalla har det...

     
  • At 23/7/11 08:53, Anonymous Therese said…

    Kommer strax märka vilken förmåga du ligger inne med att göra saker med en hand. Babysitter är jätte praktisk med även när du tar en dusch!

     
  • At 23/7/11 08:54, Anonymous Therese said…

    Kommer strax märka vilken förmåga du ligger inne med att göra saker med en hand. Babysitter är jätte praktisk med även när du tar en dusch!

     

Skicka en kommentar

<< Home