Gökboet

Tänk om.

onsdag, augusti 17, 2011

Det dåliga samvetet.

Regnmoln.
Då slappnar jag av. Har alltid varit så. Blir stissig och stressad av sol, blir lugn och får energi av regn och storm. Märkligt.

De senaste månaderna har ett par saker hängt över mig och gjort det svårt att bara vara med Lydia. Jag har gjort det ändå, men så fort jag har slappnat av har det poppat upp i huvudet. Det dåliga samvetet. Att solen har strålat från en blå himmel har ju då inte precis lugnat mig. När solen skiner ska man ju va ute och jobba på brännan, det vet ju alla. Att då sitta inne och va trött med en bebis stressar mig.

Nu har jag skärpt mig. Bockat av sak efter sak. Ringt samtal, skickat mail, avbokat saker, planerat saker. Underbart skönt.

Idag sitter jag med min söta sovande dotter i famnen och bara sitter. Funderar över nästa stickprojekt. Blir sugen på att framkalla bilder. Kanske baka nåt? Eller slå på stort och faktiskt duscha idag?

Det dåliga samvetet flyger all världens väg och livet känns klart hanterbart. Nu ska jag bara lära mig att inte fylla på listan igen.

Självklart hänger regnmolnen tunga över Uddevalla idag - fantastiskt!

Och Fanny; snart har jag samlat pepp till att fota lägenheten och dela med mig av alla ljuvligheter i vårt hem...

2 Comments:

  • At 17/8/11 22:45, Blogger ELISE said…

    Åh, men gud, jag känner så igen den där känslan. Jag älskar sol och värme, men samtidigt finns det inte mycket som gör mig så lugn och avslappnad i kropp o själ som ljudet av regnsmatter mot fönsterrutan. Äntligen har jag då en ursäkt till att GÖRA INGENTING, vilket jag sällan klarar av annars.

     
  • At 18/8/11 08:24, Blogger Fanny said…

    Jippie! Jag längtar efter bilder! Och känn dig inte stressad, duscha kan man passa på att göra när de är fem månader eller så.

     

Skicka en kommentar

<< Home