Gökboet

Tänk om.

tisdag, augusti 16, 2011

2månaderstrotsen.

Igår var det min och Johannes dag. Idag är det Lydias. I natt för två månaders sedan slank hon in i den här världen. Slank, ja. För att fira detta la hon av världens asgarv på skötbordet. Oh, tänkte jag, detta måste förevigas. Jag gjorde allt för att hon skulle upprepa sig, men så fort kameran kom fram kontrade hon med följande uttråkade min:

för att sen bli rent ut sagt oförskämd:

när jag var nära att ta till tårarna bjöd hon på ett gracilt litet smil:

och när jag till slut nös så kom det: garvet!

sen somnade hon.

5 Comments:

  • At 16/8/11 20:48, Blogger ELISE said…

    hahaha älskar den oförskämda minen!

     
  • At 16/8/11 23:28, Anonymous Faster said…

    Sötast i världen är vad hon är. Julien förklarade på tio olika sätt hur fantastiskt sött lilla hjärtmärket på näsan är!

     
  • At 16/8/11 23:28, Anonymous . said…

    ..och jag håller ju såklart med.

     
  • At 16/8/11 23:33, Anonymous Clara Törnqvist said…

    Åhh Lisa, jag läser ofta din blogg. Så fin för att inte tala om er underbart söta dotter! Hoppas allt är bra med er! Stor kram

     
  • At 17/8/11 13:40, Blogger Lisa said…

    Faster Elsy: Du får nog stå ut med att bara vara den näst finaste fröken lindh för ett tag... :) Men långt efter är du såklart inte.

    Clara: Vad roligt att du läser! Tänker på dig ibland och hoppas att du har det bra. KRAM!

     

Skicka en kommentar

<< Home