Gökboet

Tänk om.

onsdag, oktober 25, 2006

Man ska må lite bra också.


ja, det ska man.

efter 90 minuters sängliggande ska man ha en pulsfrekvens på under 100. man ska även kunna somna.
trots detta regelverk fungerar det inte att berätta för mitt hjärta att slå saktare, inte heller fungerar det att berätta för min kropp att den faktiskt i detta läge ska somna (och helst ligga stilla).
varför följer jag inte reglerna? varför så obstinat?

stress.

kan det bero på journalen, den patofysiologiska texten, artikelsammanfattningen, etikreferenserna och omvårdnadsteoretikerna som ska va klara om några timmar? eller på läkemedelsräkningstentan jag borde kunna? eller beror det på att jag ska upp halv sex imorgon igen? beror det på Gertrud?

jag vet inte. men jag vet att jag ska dricka kaffe med ester idag. jag ska också ta en promenad i höstblåsten med kjol och basker (o kanske filippa?). jag ska faktiskt skratta o titta på tv och va glad och lyssna på musik.
jag ska faktiskt må lite bra också.

det stod i tidningen. då är det så:

"man ska må lite bra också"


typ såhär bra...

Just det! /femtitre.

2 Comments:

  • At 26/10/06 20:54, Anonymous Anonym said…

    hey!
    24 november åker ja å mamma till den fina staden i söder. hoppas du e där då! hade vart väldigt roligt att träffa dig!
    kramr

     
  • At 26/10/06 21:20, Anonymous Anonym said…

    ja, man ska må lite bra också! det är viktigt, fast inte alltid lätt...

     

Skicka en kommentar

<< Home