Gökboet

Tänk om.

torsdag, augusti 18, 2011

babyblue


Diskussionerna rasar. Rosa eller blått? Eller nåt helt annat? Könsrelaterade aborter? Hon? Han? Hen? Helt enkelt inte berätta vilket kön ungen har och kalla den för Storm? Det är svårt att vara ung mamma idag, hur man än gör med sitt barn, dess kläder, namn och kön så gör man någon upprörd.

Jag tar den enkla vägen. Lydia är en flicka (hör och häpna) i blått! Blott blått. Från ögon till body och byxor. Idag alltså. Igår var hon rosa. Ikväll måste hon nog va grön för hon kräktes just ner sina kläder. För varje dag kan jag på nytt bestämma vilka kläder hon ska ha (och därmed i mångas ögon vilket kön). Jag är Gud kan man säga. Bra va?

Här är min blåa bebis i sin blåa sitter, sin blåa napprem och med sina blå leksaker. Totat ignorerande sin mor till förmån för sin bästis i köket: fondväggen.

Och eftersom hon kräks jämt så får jag ofta chans att bestämma om och om igen.

1 Comments:

  • At 18/8/11 16:35, Blogger ELISE said…

    MYCKET bra! Snart kanske hon kan peka ut sina egna kläder :) Spännande!

     

Skicka en kommentar

<< Home