Gökboet

Tänk om.

söndag, oktober 02, 2011

fröken fnitterknyte har blivit fru fnitterknyte.


Helgens sanning: Lizzy ska inte va med mr Bingley. Lizzy ska va med mr Darcy.

Och i helgen hände det. Snyggare än nånsin fick de varann, M och M. Och vi var där. Wow.

Foto: Lydia Holmberg.
Tack Fanny för snygg och amningsvänlig klänning och tack mamma för lån av rött skärp.

Ja, alltså Johannes var också där. Men han såg ut som präster gör mest. Snygg alltså.

När man är nybliven mamma är det inte alltid man känner sig sådär färgsprakande i sig själv och att då matcha det med en snygg, men dock grå klänning kan va att utmana ödet. Faktorn Amningsvänlighet drar ner antalet möjliga klänningar att använda.
Men, jag verkar ha hittat lösning i en accentfärg som det så snyggt heter. Bebis, skötväska (den är röd även om det inte syns.), skor och skärp lyste upp och helt plötsligt kunde en trött mamma känna sig snygg.
Heja heja.

4 Comments:

  • At 2/10/11 22:05, Blogger ELISE said…

    Du är en ursnygg mamma ju! Är så avundsjuk på dina fräknar... har jag varit sedan jag såg dig på onken första gången!

    Hälsningar Fejkadrödhårigsomvillvaraäktarödhårig

     
  • At 3/10/11 10:43, Blogger Lisa said…

    Tack Elise!
    Fräknarna har inte alltid varit populära. Nu gillar jag dem, men större delen av mitt liv har jag funderat på hur man skulle kunna "ta av" dem.

    Fejkat rött är också rött. Och fint. :)

     
  • At 5/10/11 15:45, Anonymous Sara said…

    Du var och är supersnygg! :) Puss!

     
  • At 13/11/11 14:20, Anonymous Anonym said…

    Hjärta Dig. /Fru Fnitterknyte

     

Skicka en kommentar

<< Home