Gökboet

Tänk om.

fredag, september 23, 2011

speeeedo

Igårkväll började jag på sant Anna Håkansson-manér mitt nya liv. Istället för babysim satsar jag på mammasim. Egentid i en tyst bassäng sent en kväll. Det simmas och simmas och allt för sent inser jag vad jag nu känner av: detta ger träningsvärk!
Skönt var det i alla fall och 24 längder blev det. Om jag inte berättar hur långa längderna är på Walkersborgsbadet så kan ni få inbilla er att jag orkade jättemycket.
För detta har en baddräkt införskaffats. Jag har inte ägt en baddräkt sedan mellanstadiet så jag mindes knappt hur man tog på dem (de är ju så smala upp till!). Men såhär snygg var jag när den väl kom på:

...eller så. Det kommer kanske bli så bra vad det lider. Så länge är det bara jag som lider.

Och så blir jag lite förbluffad (ett nytt favoritord) över att två partiledare i riksdagen är blott 1 år äldre än vad jag är. Då har jag alltså bara ett år på mig att bli nåt. Vad ska vi ta?

3 Comments:

  • At 24/9/11 18:11, Blogger ELISE said…

    Haha hittade en baddräkt i min garderob idag och tänkte... "hmm... kan man fortfarande ha en sådan? vad har man en sådan till? var det något på 90-talet?"

    eller okej... UNGEFÄR så. ;)

    ps. kommer fortfarande kommentera på din blogg, trots att jag kasserat min. KASSERAT. jävla yrkesskada.

     
  • At 24/9/11 19:08, Anonymous Anonym said…

    Apropå att "bli nåt", du är ju redan mamma, kan man "bli" nåt finare??? :-)

     
  • At 25/9/11 14:26, Blogger Lisa said…

    Elise, ungefär så ja. Fast när den väl är på känner i alla fall jag mig snyggare än jag nånsin gjort i bikini.

    Anonym, du har rätt. Att bli mamma är det finaste jag blivit. På många sätt bättre än partiledare om än inte lika välbetalt.

     

Skicka en kommentar

<< Home