Gökboet

Tänk om.

onsdag, september 21, 2011

extreme baby makeover.



Gårdagens nålar gav en smågrinig natt och en tokgrinig förmiddag. Efter vyssjande, gungande, sjungande, bärande och mutande gav jag upp. Jag bestämde mig för att erbjuda henne en makeover. Hon bjöds in till Salong Skötbordet och fick fjäsk och skvaller på diverse dialekter medan jag smorde in henne med lotion och erbjöd henne husets bästa blöja samt tvätt med extra fina tvättlappar. Sen diskuterade vi vilken färg som bäst beskrev hennes humör idag och hur hon kunde använda klädvalet för att framhäva livets positiva sidor. Det blev en gul dress i ekologisk bomull - snäll mot kroppen och mot själen. Dessutom är det solar på dressen vilket jag hopppas påverkar hennes humör i den soliga riktningen. Nu sitter hon brevid mig i soffan och sjunger lite irriterat, men dock gladare än för en timme sen.


Vem vill komma och göra en makeover för denna trötta, ovårdade mamma?


edit 21.09: Revolt mot ovanstående humörshjärntvätt resulterade i två nerbajsade glada outfits och en ännu tröttare - nu även nerbajsad - mamma. Pappan kom tidigare från jobbet och räddade dagen och kvällsmaten intogs hos Olofssons.

1 Comments:

  • At 21/9/11 18:44, Anonymous elisabeth said…

    Det hade jag sâ gärna gjort istället för dyka ner i en genustenta :/ vilket hÄrligt motstând det skulle va!

     

Skicka en kommentar

<< Home