Gökboet

Tänk om.

måndag, maj 30, 2011

vecka 39


I vecka 39 kom så svullnaden. Benen är stora som stockar och åsynen av fötterna får mig att längta efter kompressionsstrumpor och impugan. Men lika glad är jag för det, sålänge jag får sitta stilla.


För i vecka 39 fick jag också min första uppvaktning på mors dag. Fint som snus, Topsy kan!


Vecka 39 kom så också stunden. Den stunden då jag blev klar med koftan jag kämpat med sedan urminnes tider (vecka 18 eller så). Modern min lärde mig lite snabbt att virka och vips så kunde de fula kanterna gömmas i en snygg virkad kant.

Nu packas vårt stora spritförråd ner i en maskerande dammsugarlåda och Johannes sjunger
"sprit och tärning är satans gärning,
åh åhå och en flaska med rom"

Nyponspriten får inte följa med till Uddevalla.

Vi är redo för vecka 40.


2 Comments:

  • At 31/5/11 21:46, Blogger Fanny said…

    Vad fin koftan blev!

     
  • At 31/5/11 22:26, Blogger Lisa said…

    Tack! Vinkeln på fotot ger den en något mer A-formad linje än sanningen, men det är ju inne (eller?) så det får väl gå. Jag funderar på att låta mina sista fettodagar (veckor) gå åt till att sticka matchande strumpor, tror du min dotter kommer hata mig?

     

Skicka en kommentar

<< Home