Gökboet

Tänk om.

tisdag, maj 24, 2011

man lär sig liksom aldrig.

Efter att ha fått betala dyrt för helgens Göteborgsvarv och därmed suttit stilla, sur och söndrig i en fåtölj i två dagar gav jag mig åter ut på stan idag. Det är ju Skåne till sista slicken nu i 10 dagar innan det avgörande flyttlasset går. Jag hade två farväl att klara av:

1. Min fantastiska barnmorska Lina och jag hade vår sista date innan Uddevalla MVC tar över. Gun-Ulla visade sig från sin bästa sida. Tillväxthopp och sprattelpuls och knappt en enda sammandragning på hela tre kvart, wow! Hon måste ju gilla Lina lika mycket som jag. Om du nångång funderar över att bli gravid, passa på att flytta till MVC Söders upptagningsområde, jag är tusen nöjd med hur de tagit hand om mig och mina humörsvängningar och foglossningar och förlossningsfunderingar.

2. Min gulliga frisör Annelie på Studio K på Klostergatan skulle också besökas för sista gången. Har ni henne som frisör så passa på att klippa er snart för hon var så fascinerad av min buk att jag undrar om jag inte satte henne på gravidtankar...
Resultatet blev som nedan:
...jag har dock övat inför kräktiden genom att klistra ihop håret med en inpackning av italiensk glass från Piccolo (och nej, jag gillar fortfarande Per Tutti bäst!)...

Falafellunch på stan med Jompen hanns också med och brallor för hemfrakt av bebis inhandlades tillsammans med påslakan med elefanter. Visst sover man bäst bland elefanter? Speciellt ekologiska tror jag. Min illusion av ett stillasittande amningsliv drev mig också mot akademibokhandeln och tvingade mig att införskaffa 4 pocketar. Nåt måste vi ju fylla nästa flyttlass med.


sen gick jag hem och nu måste jag nog sitta ytterligare en dag i en fåtölj. Hualien.

0 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home