Gökboet

Tänk om.

torsdag, maj 19, 2011

Kladdredo



Dagen har spenderats i Stoby, tanken var att byta vår Renault Clio mot föräldrarnas Volvo V70 (inget dåligt byte!) inför helgens flyttlass. Passade dock på bästa UnderbaraClara-manér på att sy 16 tvättlappar och 4 kräklasar medan mamma lagade mina jeans, min kofta och bytte gummiband i 2 babytrosor, klorinerade en bunke gamla vita barnkläder från 80-talet och tvättade mina gamla babyfiltar och klänningar. Vi hann också med att äta lunch och fika hembakad rabarberpaj och dricka kaffe. Lugn och skön dag med andra ord.

För de som vill se min enorma begåvning i sicksackning på symaskin kan detta beskådas här nedan. Nu är vi redo för en hur kladdig unge som helst. Hon kan t o m få ha mina kräkgener om hon behagar. Try us!

Efter det åkte jag till stora staden Hässleholm och spenderade en snabb timme med dessa sköningar...
...fikandes detta:

På hemvägen var det olyckor härsan och tvärsan. Inte ett dugg kul för alla inblandade, men jag var mycket tacksam för att jag just hade bytt till mig en automatare. Tjoho tajming!

Om språkrådet har hört av sig till TT om något i detta inlägget får du gärna meddela mig detta Fanny.

2 Comments:

  • At 20/5/11 08:31, Blogger Fanny said…

    Jag tycker att du är lite väl crazy med fetstilen. Testa kursivt nästa gång :)

     
  • At 23/5/11 10:28, Blogger Lisa said…

    ska se vad jag kan göra åt saken. Fet är ju annars ett funkande tema för mig just nu.

     

Skicka en kommentar

<< Home