Gökboet

Tänk om.

fredag, februari 20, 2009

vatten o keso.

Det käns lite grann som om jag är den enda som inte har planer för kvällen. Kommer gång på gång på mig själv med att undra varför ingen svarar när jag ringer, eller är hemma när jag knackar på. Sen slår det mig: det är fredagkväll. På fredagkväll ska man ha planer för kvällen. Man ska va hemma hos nån med mobilen glömd i jackfickan så man inte hör när den ringer eller kan öppna när nån knackar.
Det är lite trist att va denna nån bara.
Så jag gör min egen kväll. Äter keso direkt ur burken och dricker vatten ur vinglas. Lyssnar på melankolisk musik som får mig att känna mig som den gladare av oss två i rummet. Funderar på att gå till satelliten och köpa nåt onödigt. Nåt som jag verkligen inte behöver. Typ choklad. Bara för att jag är sugen liksom. Ge efter. Sjunka ner i den melankoliska musiken och tycka synd om mig själv för att jag är den enda som inte har plasner för kvällen.


Men så inser jag: jag är lycklig. För jag ska aldrig mer till Helsingborg. Och jag har haft en fin lunch med en fin vän.

1 Comments:

  • At 21/2/09 00:09, Blogger Sajmon said…

    Du skulle bott i Hässleholm ju! Jag hade heller inga planer. Eller, planer hade jag. Stora planer. Så det blev På Spåret, chips, Lost och Mästarnas Mästare. Kan det bli bättre? :)

     

Skicka en kommentar

<< Home