Gökboet

Tänk om.

måndag, maj 26, 2008

dutt-Lisa

nu regnar det igen. därför vågar jag mig på att blogga igen.

under dagen har det konstaterats saker.
Lisa är en slökaffare.
Lisa är en snabbkrubbare.
men snart är Lisa inte längre ungdomsledare/kortidare/kulare.
och gökunge har hon inte varit på länge.
och sannerligen är hon inte epokpluggare. Hon önskar hon vore en duttpluggare men anar att det måste till ett visst mått av faktiskt pluggande för att få kalla sig detta... därför är hon bara en duttare. En äkta duttare av stora mått.

En duttare ger sig inte på nåt stort projekt, en duttare gör lite här, lite där, inget blir färdigt när det ska, men allt blir duttat på med kärlek. hos en duttare ligger allt framme, men inget plockas undan.
Det kan låta som det är något negativt, detta att vara en duttare?
Jovisst har det sina negativa konsekvenser, det blir ju en hel del som bara blir dutt-/snuttifierat, det är svårt att nå slutet på saker o ting.
Men en duttare får faktiskt ibland saker gjorda, det tar bara ganska mycket längre tid.

Jag har mycket svårt att tro att jag är ensam om att vara en sån där?

8 Comments:

  • At 26/5/08 17:15, Anonymous Anonym said…

    :) jag råkar veta vad som skulle behöva läggas till handlingarna när deta dutt-inlägg skrevs.
    En intressant iakttagelse, då även jag ofta känner mig som duttare, är att pauserna mellan arbetet ofta är mycket effektivare än arbetet självt. Är det månne det som skiljer en epokare från en duttare?
    /jompen

     
  • At 26/5/08 17:58, Blogger lisa said…

    hmm...antingen är man arbetsduttare o pauseffektiv eller arbetseffektiv och pausduttare?
    intressant käre jomp...!

     
  • At 26/5/08 20:22, Anonymous Anonym said…

    helt klart en duttare här!

     
  • At 28/5/08 20:03, Anonymous Anonym said…

    epokpausare? (det är nog snarare det jag är, fast det är bättre att kalla det plugg eftersom det får mig att känna mig duktig, och det är bra för motivationen. som en positiv cirkel typ.)
    när vi dör blir det pausepok iaf.

     
  • At 9/7/08 10:07, Anonymous Anonym said…

    ja e no ingen duttare.

     
  • At 9/7/08 10:11, Anonymous Anonym said…

    och de va alltså.. jag... emma som skrev

     
  • At 11/7/08 16:00, Blogger lisa said…

    o tänk, jag kunde nästan veta det utan din namnteckning o trots att vi aldrig hörs i dessa dagar.
    fint på nåt sätt. :)

     
  • At 11/7/08 16:00, Blogger lisa said…

    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

     

Skicka en kommentar

<< Home