Gökboet

Tänk om.

lördag, februari 07, 2009

ingenlitingenli intentelligentingli.

Efter en kväll med min ateist och min muslim då jag fick höra att jag är förskräckligt ute för att jag inte läser blondinbella:

Idag är dagen då det ska bli gjort.
Inez ska få sitt liv nerskrivet i en lysande patientrapport.
Rummet ska städas, och den där förfärliga högen av kläder ovanpå byrån ska bort bort bort.
Skribentmallarna ska skickas
present till min mamma (som fyller år idag!) och min Josef ska inhandlas
cykeldäcket som irriterat min käre J ska pumpas
och jag ska andas ut.

Andas ut och inse att nu har jag ett jobb.
Och jag valde rätt.

Men först ska jag dricka kaffe, läsa tidningen och fundera över livet och varför min mobil jämt ligger på toa.

1 Comments:

  • At 7/2/09 11:49, Anonymous Anonym said…

    har du fått jobb??

    jag ser verkligen fram emot att träffa dig om en vecka, få lite tid till catching up!
    det var alldeles för längesen...

     

Skicka en kommentar

<< Home