Gökboet

Tänk om.

tisdag, januari 23, 2007

omvänd ålderskris.

följande är min första erfarenhet av den nya praktiken...

en skötare följde med sin vårdtagare på MMT där jag assisterade.
"så du är elev här?"
"ja, jag är sjuksköterskestudent"
"är det din första praktik som undersköterska?"
"nej, min tredje...som sjuksköterska"
"jaså...man kan läsa till sjuksköterska på gymnasiet nuförtiden?"
"nej, jag läser på universitetet här i Lund"
han tittar tyst o länge på mig, säger sen skeptiskt:
"ursäkta, men du kan ju inte va en dag över sexton!?"


...o jag som just har fyllt tjugotre...

femtitrean, som är tjugotre suckar uppgivet. vad är det med mig (eller andra?) som gör att jag jämt blir tagen för tonåring?? kan ni bara komma på attityden eller mognaden så undanbedes edra kommentarer.

2 Comments:

  • At 24/1/07 17:26, Blogger cucca said…

    det var väl inte så farligt, jag blev tagen för en elev när jag jobbade som assistent i en sjätteklass för 2 år sedan.

     
  • At 25/1/07 18:51, Anonymous Anonym said…

    Hej Lisa!
    Det är nog dina gener!!
    När jag var vikarie i Bjärnum (med två barn hemma och ett i magen!) fick jag inte komma in på lärarrummet när det var rast. Kommentaren löd:
    Högstadiet får inte vara här!!
    Det var inte heller så kul att argumentera om det!
    Det går över....det är aldrig någon NU som säger sånt!!
    Tröstekram mamma

     

Skicka en kommentar

<< Home