Gökboet

Tänk om.

onsdag, september 07, 2011

Tjejsnack.


Igår var ingen bra dag.
Vissa dagar är bara inte bra.
Man är inte glad över de förändringar som skett med kropp och humör under det senaste årets äventyr. Men så kom jag att tänka på en text jag läst i en av dessa miljoner mammaböcker som finns. Tror att det är Katerina Janouch som skrev om hur hon klagade för sin nyfödda dotter om liknande fåfänga ting. Jag provade och hade ett tjejsnack med Lydia på skötbordet. Medan blöjan byttes gnällde jag om allt från putmage och läckande bröst till huvudvärk och lossnande hår.
Lydia tittade på mig och skrattade. Hon sa

"Skit i det mamma, kolla, jag kan fånga mina fötter, kul va?"

Hon har rätt.

Tänk att denna söta tingest är min (och Johannes såklart). Just nu sover hon i mitt knä vilket försvårar detta skrivande, men det går bra, hon är ju så söt.

1 Comments:

  • At 7/9/11 22:20, Anonymous Lillemor said…

    Lyssna på Lydia, hon verkar klok!

     

Skicka en kommentar

<< Home