Gökboet

Tänk om.

måndag, april 11, 2011

Supersize me.

Nu när UnderbaraClara och Ebba von Sydow har fött varsin hårig gullunge så antar jag att världen suktar efter en ny gravidblogg att följa och förfäras över.
Eftersom min blogg redan är stereotypt rosa och dessutom gapar tom sedan månader (år?) så är det ju bara att sätta igång. Fanny har länge efterfrågat detta och aldrig trodde jag att hon skulle få rätt.

Vecka 32 har änsålänge behandlat mig väl. Havandeskapsledigheten har ännu inte blivit tråkig då solen har berikat förmiddagarna (och fräknarna) och tuppluren har fått eftermiddagarna att gå fort. Koftan som skulle stickas och korten som skulle framkallas och sättas in har ännu inte tagits lika väl om hand tyvärr.

Barnmorskebesök var dagens projekt. Uppenbarligen klarade jag viktuppgångsgränsen (från inskrivning till v32 önskar de sig en ökning på minst 6kg) med 0,2 kilos marginal. Jag behöver alltså ligga i lite mer vad gäller fikandet. Inte mig emot. Min moder har i alla sina graviditeter vägt mindre efter förlossning än hon gjort vid inskrivning så jag har lite gener att motarbeta... Hoppas Sara kommer hem snart, hon har ju gjort underverk för min makes ämnesomsättning, hon kanske kan göra nåt för min också?

/Lisa+

2 Comments:

  • At 11/4/11 17:41, Blogger Fanny said…

    Yes! Jippie! Ja! Nu vill vi se uppdateringar varje dag!

     
  • At 11/4/11 18:25, Anonymous Kristina said…

    Yey vad kul att få läsa din blogg! Hoppas allt är bra med dig! Jag trivs super på 49:an! Kram
    /Kristina

     

Skicka en kommentar

<< Home