Gökboet

Tänk om.

onsdag, april 13, 2011

i drömmarnas land.


Glass och kaffe hjälpte. Nu börjar jag komma över nattens dröm. Den bestod i att den lilla skrutten i min mage föddes men efteråt hade jag inget som helst minne av förlossningen eller värkarna eller hur det hade varit att se LilleLarsson för första gången. Istället satt vi i bäddsoffan i Kungälv och betittades av hela släkten Lindh när jag plötsligt kom att jag ju borde amma, ungen har ju varit född i snart ett dygn, den borde va hungrig! Fast det var den inte, jag fick bara en ointresserad blick av skrutt innan hon vände sig (kan man det som nyfödd?) och somnade om.

Märkligt.

Som ursäkt har bebbelina idag hoppat runt som aldrig förr i magen. Mysigt nästan jämt?

För någon månad sen drömde jag att det krafsade på sidan av magen och helt plötsligt tittade en liten hand ut som vinkade till mig. Jag ringde till KK som sa att det är ett typiskt tecken på att ungen är redo att födas. Ok, tänkte jag, lite tidigt, men ok. Så föddes Topsy och det kändes inte alls. Sen ångrade vi oss och stoppade in henne igen. Har jag möjligtvis en sned bild av hur det är att föda barn?

5 Comments:

  • At 13/4/11 17:29, Blogger Sajmon said…

    Är det din mage? Enligt mig är det en sjukt läskig bild, men jag antar att gravida har en annan syn på det.

     
  • At 13/4/11 17:37, Blogger Lisa said…

    haha, nej det är inte min mage. Jag håller med om att den är creepy, men det beror mer på den lilla foten som poppar fram än på omfånget.

     
  • At 13/4/11 19:58, Blogger Sajmon said…

    Nejdå, omfånget har jag inga som helst problem med. Problemet är att där är en alien i magen som väntar på att hoppa ut och attackera mig.

     
  • At 13/4/11 20:24, Blogger Lisa said…

    Mitt projekt den här graviditeten är att träna min unge till att just göra det, attackera dig. Den hoppar och studsar i magen, jag tar det som övningar inför denna attack.

     
  • At 13/4/11 22:37, Blogger Sajmon said…

    Tur att jag då börjat gå en babysjälvförsvarskurs. Det är viktigt att man kan skydda sig emot dem på ett bra sätt.

     

Skicka en kommentar

<< Home