Gökboet

Tänk om.

onsdag, november 28, 2007

en bloggares dubbelmoral.

när man inte orkar allt det där man ska. o inte vågade det där man borde. vad gör man då?

jo, då sätter man sig ner med sin dator som spottar julmusik, tittar stolt på resultatet av det man faktiskt orkade, nämligen sitt rena golv och läser sina vänners bloggar.
simons, dales, esters, julias, emmas och rebeckas.
(ja, guzz, det är en medveten pik, du uppdaterar ju aldrig!)
sen vet man hur de mår o behöver således (bra ord) inte höra av sig och fråga. eller?

skulle man trots detta ha lyckats missa nåt kan man ta en tur på fejan också så vet man dessutom hur de ser ut, så man slipper hälsa på dem också. himlans nimt. eller?

kalla mig old school, men jag tycker om kontakt. ögonkontakt. kroppskontakt. kontakt där de inblandade parterna hör och ser varandra [pauh riktikht].

visst vore det fint om vi lärde oss att träffas igen. tänk om det nån dag skulle knacka på min dörr en stund som inte planerats genom sms och msn och gps och osa och icq (förlåt, som sagt; old school) och andra förkortningar. tänk om det på andra sidan dörren skulle stå nån som bara kommit på att "men, om man skulle ta o träffa någon nån dag!?". knacka på och hoppas på det bästa liksom. vad kan hända?

tänk om vi återupptäckte lyckan av att få ett vykort, eller kanske till och med ett brev från en vän. nånting man kan hålla i som man vet att den man tänker på har hållt i och lagt ner tid, kärlek och svett på att producera.

vad kan hända? eller?

samtidigt regnar det här. i hösten. på afrika.
punkt. så.

6 Comments:

  • At 29/11/07 10:45, Anonymous Anonym said…

    hörru. det var fint. och ett huvud på en spik.
    men det finaste var din kommentar igår. då hände typ det som händer när man kollar på extreme home-makeover eller läser harry p.
    nu ska jag gå och knacka på din dörr.
    puss!

     
  • At 29/11/07 14:23, Anonymous Anonym said…

    håller med lisa, saknar också spontaniteten i relationer, när allt inte var så planerat.

    old school

     
  • At 1/12/07 12:46, Blogger Sajmon said…

    Flytta närmre :)

     
  • At 1/12/07 17:47, Anonymous Anonym said…

    bra sagt lisa!

    saknar mina brevvänner... och har sedan jag flyttade från det välkända studenthemmet (ca 10 min bort) fått en (1) spontan dörrknackning. en sak till: "nej vi hörs inte om när/var vi ska ses!! vi bestämmer det NU"

    vad säger man?!

     
  • At 29/12/07 18:13, Anonymous Anonym said…

    jag har väntat på inlägg om din jul i flera dar nu. men det kommer ingen. så det kommer väl ingen...
    hoppas inte att detta fick dej att känna bloggtvång, det är faktiskt sämsta motivationen. jag hoppas istället att du har det bra på lägret.
    gott nytt år!
    kram

     
  • At 30/12/07 00:31, Blogger lisa said…

    ojoj. nej tvång vill jag inte känna. men att blogga dör det inte finns internet är svårt, och min juloas var ett sådant ställe. därför dröjer det...o imorgon är det läger. kanske får du om en vecka höra om detta first hand?
    kul dock att det väntas på...

     

Skicka en kommentar

<< Home