Gökboet

Tänk om.

torsdag, november 03, 2011

skrämmande möten II

Idag var jag på ICA. Nothing scary 'bout that.

När jag gick därifrån plingade det bakom mig. Jag vände mig om och såg att en äldre man kom cyklande mot mig. Han fortsatte plinga och titta på mig så jag saktade in och väntade på honom. När han kom närmare mumlade han en fråga mot mig, jag hörde inte vad han sa så jag bad honom upprepa.
Då sa han argt: Det funkar inte så bra med de här hattarna va?
Han hade mycket riktigt två hattar på sig. Två plasthattar. En genomskinlig blå och under det en guldfärgad. Eftersom jag fortfarande inte kopplade vad han ville att jag skulle säga/göra/tycka så sa jag inget. Då grymtade han något, kastade hattarna på mig och cyklade vidare.

Jag gillar ändå Uddevalla.

5 Comments:

  • At 3/11/11 11:34, Anonymous Anonym said…

    oj, hahha! Verkligen spännande ändå, och konstigt.

     
  • At 3/11/11 17:04, Blogger Ellen said…

    Men det var värst vad du råkar ut för knäppa grejer!! Hahah

     
  • At 4/11/11 00:10, Anonymous Anonym said…

    Roligt att du ändå verkar gilla Uddevalla. Inte alla Uddevallabor ser spöken eller kastar hattar. En del av oss bakar surdegsbröd och har dille på pelargoner eller ull men de flesta är rätt goa typer.

     
  • At 4/11/11 20:26, Anonymous Elisabet L said…

    Det verkar som att du är en knäppmagnet. Betyder det att du också är knäpp?

     
  • At 4/11/11 20:55, Blogger Lisa said…

    Haha, Elisabet, troligen. Men, vem är knäppast, den knäppe eller den som vill umgås med den knäppe?

     

Skicka en kommentar

<< Home