Gökboet

Tänk om.

onsdag, oktober 26, 2011

tv-mani


En förkylning har tagit mig och little kladdmaja i besittning. Hon har sovit dåligt de senaste tre nätterna, men vaknar alltid med ett leende på läpparna. Det gör inte jag. Sen vill hon sitta i famnen hela dagen, medan jag vill sova.

Men, p g a detta har det blivit en del däck i soffan denna veckan. Två saker stör mig.

1. Dåååååliga program!
Jag vill inte se män i rosa Hello Kitty-maglinnen supa sig fulla och visa upp sitt tält. Jag vill inte heller se bittra flickvänner lura sina korkade pojkvänner att berätta sånt som deras relation hade mått bättre av att de båda glömde och förlät. Grrr!

2. Dåååålig reklam!
a) Om det finns bakterier på tvålpumpen och jag tar på den med mina smutsiga händer så gör jag ju det med mina smutsiga händer, jag går ju inte och klappar på den efter jag tvättat händerna. Kanske jag borde. Säga tack liksom. Men nu gör jag inte det och om ni gör det borde ni sluta. Eller bara ignorera reklamen om den pumpfria tvålen.

b) Coop har sänkt priset på varor som är viktiga för barnfamiljer. Men enligt reklamen är broccoli och kronärtskockor inte bland dessa. Jag vill hellre ge Lyddis broccoli än halvfabrikat. (Jag har varit mamma i 4,5mån, tillåt mig att vara pretentiös!) Kronärtskockor får hon när hon kan säga det. Willys däremot förstår hemmamamman, de har halverat sitt pris på lösgodis.

Nu stänger vi av teven och övar på att göra high five.

1 Comments:

  • At 27/10/11 16:32, Anonymous Sinnika said…

    Ja du Lisa! Jag hoppas att du och lilla loppan kryar på er snart. Ät lite lösgodis så mår du bättre för stunden, men undra vad lilla Lydia har för åsikt över broccoli och kronärtskockor lär dröja innan hon äter det.....( Din bror Samuel fick lära sig att säga vaniljsåspulverpaket av oss äldre, men han fick ingen vaniljsås för de, stackarn)
    Kram Sinnika

     

Skicka en kommentar

<< Home