Gökboet

Tänk om.

tisdag, maj 22, 2007

epilog

frodo, merry, pippin, aragorn och gandalf sträckte ut sig i gräset.
gandalf räckte merry ett grässtrå och de låg alla tysta, tuggande och njutande av solen. äventyret var över för denna gången. ringen är förstörd och de är tillbaka i verkligheten. alla låg i sina egna tankar, trötta o småleende. plötsligt skrattar frodo till och den tysta förtrollningen bryts. aragorn sparkar av sina skor och springer med merry ner till havet för att känna på vattnet medan gandalf som hittills suttit på en sten med huvudet tankfullt i handen sträcker ut sig o gräset och ler mot kumpanerna. alla skrattar lättat.
mission completed. - för denna gången.
vi bara väntade på fyverkerierna från gandalfs vagn. som i detta fallet var gul o blå.


uppkrupen mellan brollorna har man det tryggast.

7 Comments:

  • At 28/5/07 17:24, Anonymous Anonym said…

    mm, så var det
    /gandalf

     
  • At 28/5/07 18:16, Blogger lisa said…

    tjoho! en kommentar! jag blir så lycklig. hrm..

    en undring bara; du, gandalf, förstod alltså att du var du? jag förväntade mig hatiska kommentarer om vem som var vem o att man misann inte var en hobbit bara för att man var kort...o så...men: inget.

     
  • At 29/5/07 10:50, Blogger daniel said…

    jag tog åt mig eftersom bilden ledde mina tankar tillbaka till min barndom då jag ... inte var särdeles lång. Är det jag som är hobbiten då eller? Jag vill vara aragorn, han är mycket coolare än hobbitarna.

     
  • At 29/5/07 11:13, Blogger lisa said…

    lessen dale. bilden har inte mycket att göra med texten, så pedagogisk är jag. :)

    men det är klart du får va aragorn. i en annan blog. det ordnar vi. nu är du ju lång i ståtlig! :)

     
  • At 31/5/07 21:18, Anonymous Anonym said…

    aah, den var ju lätt.
    men, jag kan ha fel...

    jag tar det som en komplimang att få vara gandalf. Fast, å andra sidan, det skulle ju inte vara fel att vara hobbit heller, det är ju ändå dom som räddar världen, trots sin imaginära(?) litenhet. eller aragorn...

    /gandalf

     
  • At 1/6/07 18:23, Blogger lisa said…

    gandalf: tycker du att den är lätt så har du förmodligen alldeles rätt. Du fick liksom välja mellan det och legolas o då tyckte jag nog att du mer var en gandalf. eller?
    hobbit ja. jag är en hobbit o det känns bra. finns ju inte så många flickor i denna allegori. fast egentligen hade jag gärna varit bombi bitt. aragorn kunde jag inte ha mer än en, annars är vi ju kungabarn allihop egentligen...
    imaginär är ett fint ord, som inte ska användas i lekförklaringar till konfrimander.

     
  • At 9/1/08 23:54, Anonymous Anonym said…

    Oj, nu tog det långt innan nästa kommentar, men det är så det är att vara gandalf, ständigt nya uppgifter. Har den senaste tiden tagit hand om en för mig mycket speciell hobbit.
    Mellan gandalf och legolas är svårt att välja, de är båda på sina respektive sätt män (trollkarl/alv) av stora mått. Men kanske har du rätt, åtminstone håller jag mig vid min läst, och bidar tiden inför nästa äventyr...

     

Skicka en kommentar

<< Home